FAQ

Tez-tez beriladigan savollarga javoblar
Investitsiyalarni jalb qilishning qanday bosqichlari mavjud?

Investitsion davrlar quyidagilarga bo'linadi:

  1. Erta - bu urug'dan oldingi (urug'likdan oldingi bosqich), urug'lik (urug'lik), farishta moliyalashtirish, A raundini o'z ichiga oladi.
  2. Kech - boshqa barcha bosqichlar kechikib hisoblanadi, ular harf belgilariga ega (raund B, C tur, D raund va boshqalar).
Pre-Seed (ekindan oldingi raund) - bu nima?

G'oya bosqichiga to'g'ri keladigan moliyalashtirishning dastlabki bosqichi, gipotezani sinab ko'rish, MVP (minimal hayotiy mahsulot)ni ishlab chiqish va ishga tushirish. U investitsiya raundlarining umumiy qabul qilingan tasnifidan alohida ko'rib chiqiladi. Ushbu bosqichda moliyalashtirish manbai ko'pincha ta'sischilarning shaxsiy jamg'armalari, shuningdek, qarindoshlari, do'stlari, hamfikrlari (FFF triadasi - Friends, Fools, Family deb ataladigan) mablag'lari hisoblanadi.

Startapni moliyalashtirish qanday amalga oshiriladi?

Startapni moliyalashtirish jarayoni analitikadan boshlanadi: mahsulot, unga bo‘lgan talab, bozor hajmi, moliyaviy ko‘rsatkichlar yoki ularning prognozlari, jamoaning malaka va tajribasi, boshqaruv darajasi, risklar va boshqa omillar baholanadi. Kerakli sarmoya turini tanlash, investor turi (biznes farishtasi, akselerator, venchur fondi va boshqalar), kompaniya talab qiladigan miqdorni aniqlash natijaga bog'liq. Har bir yangi bosqichda moliyalashtirish ko'proq va ko'proq mablag'larni jalb qilishni o'z ichiga oladi.

Seed (ekin raund) - bu nima?

Investitsion raundlarning umumiy qabul qilingan tasnifi 'Seed'dan boshlanadi. Bu bosqich eng qiyin hisoblanadi, chunki u biznes modelini sinovdan o'tkazish, prognozlarning real natijalarga muvofiqlik darajasini tahlil qilishni o'z ichiga oladi.

Moliyalashtirish to'g'risida qaror qabul qilishda mahsulotga bo'lgan talab, bozor hajmi, biznes strategiyasining samaradorligi, jamoaning professionallik darajasi, uning munosabati va ambitsiyalari baholanadi. Moliyaviy model tahlil qilinadi, u mavjud ma'lumotlar, startapni rivojlantirish prognozlari, bozor segmentining potentsiali va xuddi shu sohadagi o'xshash kompaniyalarning ko'rsatkichlari asosida qurilgan.

Inkubatsiya nima?

Inkubatsiya - bu startaplarni faoliyatining dastlabki bosqichida qo'llab-quvvatlash uchun yaratilgan tashkilot. Ularga imtiyozli shartlar asosida binolarni ijaraga beradi, shuningdek, maslahat, moliyaviy va yuridik yordam ko‘rsatadi.

Akseleratsiya nima?

Akseleratsiya - bu murabbiylik, trening, moliyaviy va ekspert yordami orqali startapni intensiv rivojlantirish dasturi.